7 Things Teachers Can Do To Deal With Racism In The Classroom, Concept art for illustrative purpose, tags: leerkrachten racisme - Monok

Wat leerkrachten kunnen doen om racisme aan te pakken

Omgaan met racisme in de klas kan een uitdagende en gevoelige kwestie zijn, zelfs voor leerkrachten. Maar het is essentieel om dit probleem frontaal aan te pakken en een inclusieve leeromgeving te creëren.

Als u een leerkracht bent die het moeilijk vindt om racisme op uw school aan te pakken, dan zijn hier de dingen die u kunt doen.

Racisme aanpakken: Wat leerkrachten moeten doen

De eerste stap is het begrijpen van het perspectief van uw leerlingen op racisme en hoe zij het ervaren. Dit houdt in dat u een veilige ruimte creëert voor open discussies en leerlingen aanmoedigt om hun gedachten en gevoelens te delen.

“Leer uw kinderen van jongs af aan over compassie. Vertel ze dat we allemaal, ongeacht hoe we eruit zien en waar we vandaan komen, dezelfde angsten, gevoelens en aspiraties hebben.”

Ryan Ghosh

Door actief en empathisch te luisteren, kunnen leerkrachten vertrouwen opbouwen bij hun leerlingen en een gemeenschapsgevoel creëren in de klas.

Leerkrachten spelen een cruciale rol in het vormen van de houding van hun leerlingen ten opzichte van anderen door hen empathie en medeleven te leren. Door middel van effectieve instructie kunnen leerkrachten hun leerlingen helpen een breder perspectief te cultiveren door hen empathie en mededogen bij te brengen. Dit zal leerlingen helpen om een meer inclusieve en genuanceerde kijk op de wereld aan te nemen.

Als u wilt dat dit een succes wordt, dan moet u verschillende lesmethoden gaan gebruiken, zoals rollenspellen, groepsdiscussies en zinvolle projecten voor de gemeenschap. Deze zullen een dieper begrip van sociale kwesties bevorderen.

Een ander ding dat leerkrachten kunnen doen, is het aanpakken van microagressies en vooroordelen. Het is van cruciaal belang dat u alert blijft op taalgebruik en gedrag. Waarom? Omdat deze onbedoeld racistische houdingen of andere vormen van systemische ongelijkheid in de klas in stand kunnen houden.

Door bewust te streven naar een cultuur van respect en inclusiviteit, kunnen leerkrachten een omgeving creëren waarin alle leerlingen zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelen.

Door proactieve maatregelen te nemen, kunnen leerkrachten een klassencultuur cultiveren die diversiteit waardeert, empathie bevordert en leerlingen uitrust met de vaardigheden die nodig zijn om door complexe sociale dynamieken te navigeren en te slagen in een snel veranderende wereld.

Omgaan met racisme op school is geen fluitje van een cent, zelfs niet voor leerkrachten. Maar u moet uw mannetje staan om uw kinderen tegen anderen of zelfs tegen zichzelf te beschermen.


Geef een reactie